Desember i Bjørset barnehage

Kort informasjon om hva vi gjør i Bjørset i desember.

Hver desember har vi advendtskalender, det varierer fra år til år hvordan avdelingene lager til kalender. i år har begge avdelingene laget til en hjertekalender, der alle barna får trekke hjerte til å henge på vinduet. Tusenfryd har også festet bilde av hvert enkelt barn på noen av hjertene, på den måten får barna kjenne på felleskap og ekstra stas er det å trekke seg selv

Hver dag i hele desember har vi adventsamling, der vi tenner lys og synger. Vi snakker også om juleevangeliet, og har en krybbe på hver avdeling som vi bruker, til den får barna trekke figurer som bli plassert i krybben. Her er det også ulikt fra avdeling til avdeling hvordan ting blir løst.

13 desember har vi lucia feiring, da får foreldre og søsken komme inn i barnehagen. Vi spiser lussekatter, klementin og drikker kaffe/vann/saft, de store barna går i luciatog og synger fint.

20 desember har vi nissefest, da kommer alle små og store utkledd i noe rødt, vi koser oss med grøt og julemusikk.

Ellers i hele desember koser vi oss inne og ute, vi hører musikk og teller ned til jul. I år har vi vært heldige å hatt snø, dette har vært stor stas for barna og det har blitt laget mange fine snøvesen ute på barnehagens område.